miercuri, 25 mai 2011

RESPONSABILITATE SOCIALA

Am participat la prima conferinta din Romania privind responsabilitatea sociala. Proiectul a fost realizat de catre RESPONSABILITATE SOCIALA, http://www.responsabilitatesociala.ro/.Partenerii au fost : BCR, ORANGE, UniCredit Tiriac Bank, Carlsberg, PETROM, Raiffeisen Bank, Unilever. Invitatii au reprezentat corporatii multinationale, organizatii non profit, mass media. Companiile prezente au constientizat faptul ca, daca pana acum lipsa profitului insemna faliment, acum lipsa responsabilitatii fata de mediu duce la un faliment comun.
Responsabilitatea sociala incepe cu responsabilitatea individuala. Companiile care au manageri responsabili au ales sa se implice in societate. Ele aduc un " savoir faire ", care este extrem de util comunitatilor. In prezentari s-a vorbit de responsabilitatea fata de produsele companiilor pe tot ciclul lor de viata, insemnand aprovizionarea cu materii prime din surse sustenabile, pana la reciclarea deseurilor si diminuarea efectelor asupra mediului. Astfel de programe au UNILEVER si Carlsberg. S-a vorbit despre valoarea brandului : calitatea productiei, satisfacerea nevoilor consumatorului si calitatea organizationala, atat pt angajati, cat si pt comunitate. Corporatiile au avut sansa de a invata una de la cealalta, iar beneficiul este unul comun. Exemple pentru Romania sunt programe ca :" Impreuna pentru fiecare "( ROMPETROL, pentru care energia vine din suflet ), " Umbrela verde " ( Carlsberg, care isi doreste sa pastreze Romania curata ), " Alcoolul nu te face mare " - desfasurat in toate scolile din Romania, ( Carlsberg ), " Spitalul -prieten al copilului " -
promoveaza importanta alaptatului la sugar ( UniCredit Tiriac Bank ), " START Business " pentru antreprenorii tineri ( BCR ), " CASA BLUE " - destinata victimelor violentei domestice ( SENSIBLU ),
" I love velo " ( Raiffeisen Bank )...
Organizarea a fost impecabila, multumim lui Dragos Dehelean si echipei sale.
S-au pus intrebari incomode, legate de poluare, de sursele alternative de energie, de amestecul dintre
responsabilitatea sociala si promovarea imaginii.
Concluziile in urma celor 2 zile, extrem de intense :
- responsabilitatea sociala incepe sa devina o parte importanta in activitatea mediului de afaceri.
Mi-au venit in minte vorbele atribuite de Delavrancea lui Stefan cel Mare si Sfant " Moldova nu e a mea, nici a voastra, ci a urmasilor vostri si a urmasilor urmasilor vostri, in veacul veacurilor ";
- responsabilitatea sociala incepe chiar cu TINE, cu dorinta de implicare ;
- " cheia " pentru o lume mai buna este EDUCATIA ;
- comunicarea si negocierea in cadrul comunitatilor sunt factori esentiali.
Este un inceput foarte bun aceasta conferinta, depinde de fiecare dintre noi, acel .. va urma....
Lazar Valentina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu